فناوری اطلاعات

شرح وظايف واحد فناوري اطلاعات و خدمات انفورماتيك

  • رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستمهای رایانه موجود در شبکه
  • تهیه شناسنامه کامپیوترهای شبکه
  • نگهداری و مدیریت شبکه
  • بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
  • پشتیبانی فنی کلیه سیستمهای شبکه و واحد ها
  • پشتیبانی نرم افزاری از کلیه نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده در شبکه و مراکز شامل (  اتوماسیون اداری ، نرم افزارهای آموزش و شهریه، وب سایت، حضور و غیاب، حسابداری حقوق و دستمزد، صندوق رفاه، کتابخانه و …)
  • خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار
  • انجام مراحل کارشناسی ، خرید ، تعمیر و بروز رسانی تجهیزات IT
  • بررسی محصولات و سیستمهای موجود و پیشنهاد جایگزین های احتمالی در جهت جوابگویی به نیازمندیهای مشخص شده
  • نصب، تنظیم و تغییر نرم افزارهای شبکه، بانکهای اطلاعاتی و سایر سیستمها
  • بررسی و انعقاد قراردادهای نگهداری و پشتیبانی موجود با نظارت فنی
  • توسعه زیر ساختهای شبکه
  • ایجاد و مدیریت ایمیل دانشگاه و اعضای هیات علمی
  • بازدید دوره ای از کلیه سیستمهای رایانه ای موجود در شبکه
  • پشتیبانی و بروز رسانی پایگاه اینترنتی شبکه
  • ارتقا سرورهای محلی به منظور بهينه سازي ارائه سرويس به كاربران
  • اقدام درجهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه بنا بر نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآيندهاي مدیریت فناوری
  • مدیریت و پشتیبانی از شبکه داخلی و ارتباط آن با شبکه خارجی
  • برطرف نمودن اشكالات كاربران در استفاده از سرويسهاي شبكه دانشگاه طبق فرآيندهاي مدیریت فناوری
  • پشتیبانی و نگهداری شبکه wireless   و رفع عیب آن
  • تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران
  • تخصیص انواع سطوح دسترسی کاربران
  • حفظ امنيت فيزيكي محيط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها
  • نگهداري و مديريت و پشتیبانی و سرويس‌ شبكه ها (Lan ، اينترنت، پست الكترونيكي، دوربین های مداربسته، وب سایت دانشگاه و …..)