فناوری اطلاعات
شرح وظايف واحد فناوري اطلاعات و خدمات انفورماتيك
- رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستمهای رایانه موجود در شبکه
- تهیه شناسنامه کامپیوترهای شبکه
- نگهداری و مدیریت شبکه
- بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
- پشتیبانی فنی کلیه سیستمهای شبکه و واحد ها
- پشتیبانی نرم افزاری از کلیه نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده در شبکه و مراکز شامل ( اتوماسیون اداری ، نرم افزارهای آموزش و شهریه، وب سایت، حضور و غیاب، حسابداری حقوق و دستمزد، صندوق رفاه، کتابخانه و …)
- خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار
- انجام مراحل کارشناسی ، خرید ، تعمیر و بروز رسانی تجهیزات IT
- بررسی محصولات و سیستمهای موجود و پیشنهاد جایگزین های احتمالی در جهت جوابگویی به نیازمندیهای مشخص شده
- نصب، تنظیم و تغییر نرم افزارهای شبکه، بانکهای اطلاعاتی و سایر سیستمها
- بررسی و انعقاد قراردادهای نگهداری و پشتیبانی موجود با نظارت فنی
- توسعه زیر ساختهای شبکه
- ایجاد و مدیریت ایمیل دانشگاه و اعضای هیات علمی
- بازدید دوره ای از کلیه سیستمهای رایانه ای موجود در شبکه
- پشتیبانی و بروز رسانی پایگاه اینترنتی شبکه
- ارتقا سرورهای محلی به منظور بهينه سازي ارائه سرويس به كاربران
- اقدام درجهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه بنا بر نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآيندهاي مدیریت فناوری
- مدیریت و پشتیبانی از شبکه داخلی و ارتباط آن با شبکه خارجی
- برطرف نمودن اشكالات كاربران در استفاده از سرويسهاي شبكه دانشگاه طبق فرآيندهاي مدیریت فناوری
- پشتیبانی و نگهداری شبکه wireless و رفع عیب آن
- تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران
- تخصیص انواع سطوح دسترسی کاربران
- حفظ امنيت فيزيكي محيط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها
- نگهداري و مديريت و پشتیبانی و سرويس شبكه ها (Lan ، اينترنت، پست الكترونيكي، دوربین های مداربسته، وب سایت دانشگاه و …..)